menstruace

Ženské záležitosti

PMS – premenstruační syndrom

PMS (ang. Premenstrual Syndrom) se objevuje ve druhé polovině cyklu, po skončení plodných dnů, před příchodem menstruace. Typickými příznaky jsou především podrážděnost, smutek, agresivita, depresivní stavy, přecitlivělost a dokonce plačtivost, únava, přecitlivělost prsů, kožní pupínky, nadýmání a řada dalších příznaků - jak psychické, tak somatické povahy.

PMS, přemenstruační syndrom (ang. Premenstrual Syndrom) se objevuje ve druhé polovině cyklu, po skončení plodných dnů, před příchodem menstruace. Typickými příznaky jsou především podrážděnost, smutek, agresivita, depresivní stavy, přecitlivělost a dokonce plačtivost, únava, přecitlivělost prsů, kožní pupínky, nadýmání a řada dalších příznaků – jak psychické, tak somatické povahy. Odkud se PMS bere? Hlavní příčinou je ovulační cyklus a související snížení množství hormonů vylučovaných vaječníky ve druhé polovině cyklu, tedy v tzv. lutealní fázi. Je pravděpodobné, že v této části cyklu dochází také k poruchám funkce neurotransmiterů, obzvláště v rámci serotoninergního systému, které mají vliv na naši náladu. Náchylnost vůči PMS tedy může být dána individuálními predispozicemi závislými na hormonálních výkyvech a genetických předpokladech a může také záviset na funkci neurotransmiterů. Bohužel dosud nebyly vyvinuty léky, které by zcela potlačily příznaky PMS. V krajních případech, kdy jsou příznaky velmi silné a značně komplikují běžné fungování, se PMS léčí antidepresivy.  K přírodním metodám zmírňování PMS patří třeba vhodná strava a pohyb. Příznaky PMS zmírňují vitamíny skupiny B, snažte se tedy jíst co nejvíce celozrnného pečiva, ořechů a vajec (především žloutků), banánů a špenátu. Dalším vitamínem, který může být spojencem v boji proti PMS, je vitamín E. Najdete jej v oříšcích, slunečnici, avokádu nebo olivovém oleji. Příznaky PMS zmírňuje také hořčík a draslík. Hořčík má tonizační účinky na naši nervovou soustavu. Do organismu jej dodáme konzumací hnědé rýže, arašídů, mandlí a hořké čokolády (s obsahem minimálně 70% kakaa). Zdrojem draslíku jsou hlavně rajčata a banány. Draslík reguluje hospodaření organismu s vodou, proto zmenšuje břicho, které je při PMS typicky zvětšené. Během PMS se snažte nekonzumovat příliš mnoho soli, která zadržuje v organismu vodu. Snažte se omezit cholesterol, který zvyšuje tvorbu estrogenu, jehož je ve druhé polovině cyklu už tak nadměrné množství. Omezte alkohol, který může bránit vstřebávání vitamínů a minerálů potřebných pro zmírnění PMS. Vyhýbejte se kávě a čaji, které mohou zvyšovat nervozitu. Pečujte o sebe! Při PMS je dobré se zaměřit na aktivity, které vám přinášejí radost a také stimulují tvorbu endorfinů – sportování může být pro organismus ve druhé polovině cyklu blahodárné. Snažte se nepřetěžovat svůj organismus a šetřete síly.

Seznámení s výrobky Bella Perfecta

Aplikace pro ženy

Tento web používá, podobně jako jiné weby, soubory cookie. Tyto soubory nám umožňují vylepšovat tyto webové stránky, zlepšovat jejich funkcionalitu a poskytovat vám tak relevantnější služby jak na webu, tak i prostřednictvím dalsích médii. procházením webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. více informací o zásadách používání souborů cookie OK

Znovu vás vítáme! Přihlaste se

Zaloguj się do Bella Woman, przeczytaj magazyn online, obejrzyj najnowsze filmy i sprawdź co nowego w energetycznym Świecie Bella!

Pokud nemáte účet - Zaregistrujte se zde